Zaprezentuj v TV Show a podnikej

Date: 11.12.2019 Posted by: In: Business

S neobvyklým formátem pořadu přišla v době krize Česká televize. V zahraničí velmi oblíbená televizní show, ve které byla čtveřice investorů, ke kterým chodili přihlášení podnikatelé se svými nápady, aby získali potřebnou investici. Minimální částka byla 300 000 Kč a maximální hranicí se stala částka 3 000 000 Kč. Byly natočeny celkem 4. řady a investoři se v nich se železnou pravidelností střídali. Výjimkou se stala 4. řada, kde došlo k téměř úplnému proměnění investorského týmu. V prních třech řadách se vystřídal Tomio Okamura, Ivan Pilný, Dana Bérová, Ondřej Bartoš, Marta Nováková a Michael Rostock-Poplar. Ve čtvrté řadě přišli Michal Hanus, John Vanhara, Margareta Křížová aPetra Rychnovská.
podnikání, nápad
Investoři byli nesmlouvaví a většinou se snažili podnikatele dostat do stresu aby ozkoušeli jejich znalosti a přípravu. Zde se ukázalo, zda má podnikatel vypracovanou strategii, byznys plán, cash-flow, či potřebnou znalost o svém produktu či případné konkurenci. Některé nápady ovšem stojí za zmínku a jsou v provozu dodnes. Můžeme si zmínit například projekt ZalozFirmu.cz, která se specializuje na vyřízení administrativní zátěže při zakládání s.r.o., nebo Svět zdraví, který se zaměřuje na biologickou analýzu člověka, pro kterého pak připraví ideální hubnoucí a stravovací plán. Zajímavým projektem byl Mixit, kde se tvůrci zaměřují na vlastní mixování müsli a sušeného ovoce. Zde se podnikatelé nedomluvili s investory, přesto jejich projekt funguje i dnes velice dobře.
televize, show
Bylo tedy zajímavé sledovat střetnutí dvou světů, kde v jednom převládali zkušenosti a tah za ziskem a ve druhém ryzí podnikatelské nadšení a inovativnost. I zde se ovšem ukázalo, že cesta k úspěchu pro podnikatele je být pořádně připravený, včetně veškerých detailů z byznys plánu, ale i produktu, mít zmapovanou konkurenci a hlavně přesvědčit o jedinečnosti svého nápadu.